איך הכל התחיל?

הרעיון להקים עסק של גאדג'טים התחיל קודם כל מתוך חיבה לכל המוצרים המגניבים האלה. כל האהבה הגדולה הזאת לגאדג'טים התחילה עוד כילדים. מאז ומתמיד סקרן אותנו כל העניין במדע, רובוטים, חידושים והמצאות. בזמנו היה אפשר למצוא כמעט בכל חנות מתנות לגבר כדור פלסמה, ואנחנו היינו מוקסמים ומביטים בהשתאות על הברקים המסתורייים שמפיק אותו כדור פלסמה שכאילו לקוח מסרטי מדע בדיוני ובכלל תמיד היינו מתלהבים מהמוצרים המדליקים שהיו בחנויות מתנות לגבר. וזה בעצם מה שהניע את הרעיון להקים עסק יחודי שיביא לארץ וירכז במקום אחד את כל ההמצאות הכי מגניבות שלא ידעתם בכלל שקיימים. עסק שימכור מוצרים עתידניים ואיכותיים כאלה לחובבי גאדג'טים, מדע וטכנלוגיה כמונו כדי שיוכלו להתלהב ביחד איתנו. וליצור מקום אמין שמוכר לצרכן מוצרים איכותיים ועושה את כל העבודה של ההשוואה והבדיקות כדי להביא לצרכן את את המוצר הטוב ביותר בתחומו תוך כדי דגש על מתן שירות אישי ומקצועי ללקוח.

אמצע 1997

באמצע שנת 1997 התחלנו לקדם את הרעיון כדי להגשים את חלום הילדות שלנו. באותה תקופה רק חובבי גאדג'טים מושבעים ידעו להסביר פחות או יותר את משמעות המילה "גאדג'ט", מנועי חיפוש בעברית בקושי החזירו תוצאות כאשר היו מחפשים את המילה המורכבת הזאת ולרוב המכריע של האנשים לא היה בכלל מושג מה זה. נכון להיום אפשר להגיד שגאדג'ט היא עוד מילה לועזית שלמרות שלא עברה גיור כהלכה, היא התאזרחה בשפה העברית והפכה להיות מילה משלנו ובהחלט מעוררת התלהבות בכל מקום שמזכירים אותה.

התחלנו לללמוד על נושא היבוא מהספר של מאיר לירז "איך להצליח ביצוא ויבוא". בזמנו היה די קשה לאתר יצרנים איכותיים שמייצרים גאדג'טים משלוש סיבות עיקריות: דבר ראשון, גוגל עדיין לא היה קיים. אמנם היו מנועי חיפוש אחרים (אלטה ויסטה לדוגמא), אבל עדיין לא היה פשוט להגיע ליצרנים מסויימים דרך האינטרנט. דבר שני, לרוב היצרנים בסין עדיין לא היה אתר תדמיתי שמציג המוצרים שלהם. ודבר שלישי, לא הרבה יצרנים ידעו מה זה בכלל גאדג'ט. לכן החלטנו שכדי להתחיל להכיר את שוק הגאדג'טים, אין ברירה וצריך להגיע לסין / הונג קונג.

נובמבר 1997 - טיסה להונג קונג

בנובמבר 1997 טסנו להונג קונג. כבר בשהותנו בהונג קונג, נתקלנו בטמגוצ'י (אותה חיית מחמד וירטואלית שצריך לגדל) שהפכה ללהיט בכל העולם אבל זה היה עדיין מוקדם מידי מבחינתנו כדי לפעול. בהונג קונג נרשמנו לכל קטלוג אפשרי של מתנות, צעצועים ואלקטרוניקה (כדוגמת: Asian Sources, Hong Kong Enterprise) והתחלנו לעבור על הקטלוגים כדי למצוא את המוצרים הממש מגניבים שעונים לנו על ההגדרה של גאדג'ט.

שחזרנו לארץ, התחלנו לחשוב על שם מתאים לעסק ולעבוד על מיתוג העסק (לוגו, כרטיסי ביקור, ניירות פירמה, מעטפות) מה שמבחינתנו היה חשוב מאוד כדי שנוכל ליצור קשר עם חברות בסין ולעשות רושם של חברה גדולה ורצינית. שהניירת הייתה מוכנה, התחלנו להתכתב באמצעות אימיילים ובעיקר פקסים עם חברות בסין והזמנו די הרבה דוגמאות של מוצרים מהקטלוגים (מד לחות לעציץ, עט חיישן עם נורת לד בקצה שמהבהבת עם צלצול הטלפון הנייד, שיחה מזוהה מדברת, מודולים מנגנים כמו שיש בכרטיסי ברכה, פותח מעטפות חשמלי) כדי לבחון את הדוגמאות לפני שאנחנו מחליטים לבצע הזמנה. היינו יוצרים קשר עם הספקים, שולחים להם במעטפה בדואר רשום כסף מזומן (דולרים) עבור מחיר הדוגמאות (כולל עלות המשלוח שלהם לישראל) ומבקשים מהספקים לשלוח לנו את הדוגמאות בדואר רשום כדי לחסוך עלויות הובלה גבוהות של חברות בלדרות.

יוני 1998 - פתיחת עסק ליבוא גאדג'טים (טיימונד סחר בינלאומי) והזמנה ראשונה מחו"ל

המוצר הראשון שצד את עינינו באחד הקטלוגים והחלטנו להביא ממנו כמות רצינית היה שעון מקרין על הקיר (דגם שונה מהדגם שיש לנו היום). לצורך היבוא הקמנו ביוני 1998 הקמנו את טיימונד סחר בינלאומי (tymond) כחברה ליבוא של גאדג'טים ומתנות והבאנו לארץ 500 יחידות מהשעון המקרין שאותו שיווקנו לחנויות מתנות לגבר ברחבי הארץ. העבודה הייתה לא קלה, הכנו רשימה דרך דפי זהב של כל החנויות למתנות לגבר ברחבי הארץ ונסענו מחנות לחנות כדי להציע את המוצר שלנו. בסופו של דבר הבנו שלא ממש כלכלי לנו להסתובב עם מוצר אחד (ובמיוחד מוצר נישה שפונה לקהל מאוד ספציפי) ושכדי לשרוד בתחום, אנחנו חייבים להגדיל את המגוון.

דצמבר 1998 - Talking Caller ID

בדצמבר 1998 ניתקלנו במכשיר שיחה מזוהה מדברת. מוצר חדשני שמקריא את מספר הטלפון ברגע שנכנסת שיחה או שמאפשר להקליט את שם המתקשר והוא מקריא אותו בכניסת שיחה וככה יודעים מי מתקשר בלי להסתכל על הצג. יצרנו קשר עם היצרן והבאנו דוגמאות של המוצר כאשר המטרה הייתה לשתף פעולה ולשווק את המוצר דרך חנויות בזק סטור. קבענו פגישה עם בזק שמאוד אהבו את המוצר (כמובן התנאי היה שיהיה כולו בעברית ויתאים לפרוטוקול התקשורת בארץ), אנחנו נכנסו למשא ומתן מאוד ארוך עם היצרן בחו"ל (שנמשך כמעט שנה) כדי להתאים את המוצר לשוק הישראלי (שיקריא בעברית את המספרים של השיחה הנכנסת, הפיכת התפריטים לעברית ועוד כל מיני התאמות) אבל בסופו של דבר היה צריך להביא כמויות מהמוצר ולהתחייב על סכום כסף מאוד גבוה, כך שהעסקה לא יצאה לפועל.

מאי 1999 - הזמנה שניה מחו"ל

המוצר השני ששיווקנו היה אידיאלי לחנויות מתנות לגבר - שלט אוניברסלי Boob Tube. לאחר חישובי עלויות והוצאות שיווק שעשינו, המוצר היה אמור להימכר במחיר מאוד אטרקטיבי לצרכן. אבל היתה בעיה קטנה של סיווג המוצר במכס שלא צפינו. הבאנו לארץ בטיסה מארה"ב 500 יחידות מהמוצר ושהגיע לארץ חיכתה לנו הפתעה קטנה: במכס החליטו שהמוצר הנ"ל עונה על הקטגוריה של אלקטרוניקה בידורית (עד שנת 2000 הוטל על המוצרים בקטגוריה הזאת מס קניה בשיעור של 85%) ואנחנו נאלצנו לשלם יותר מפי 2 מהמחיר שצפינו מראש, מה שייקר משמעותית את המחיר לצרכן וכתוצאה מכך המוצר כבר לא היה אטרקטיבי ולקח לנו המון זמן ונסיעות לחנויות מתנות לגבר בכל הארץ כדי למכור אותו.

אוגוסט 1999 - Phenominator

נובמבר 1999 - יבוא Fantazein Clock

מרץ 2000 - פתיחת אתר הגאדג'טים הראשון בישראל: www.tymond.com

ב - 28 במרץ 2000 רכשנו את הדומיין tymond.com ופתחנו את האתר הראשון לגאדג'טים בארץ שנקרא "טיימונד.קום" שהיה בנוי ב - HTML:

אפריל 2000 - יבוא כדורי כוח

המוצר הבא ששבה את ליבנו (ועד היום אנחנו מתלהבים ממנו) הוא POWERBALL. הפעם הראשונה שנתקלנו במוצר היה בטיול בארה"ב, בביקור בחנות שארפר אימג' באפריל 1999. לקח לנו כמה דקות להבין איך להפעיל את המוצר, אבל ברגע שהצלחנו הוא מיד שבה אותנו ולא הצלחנו להוריד ממנו את היד. שהגענו לארץ חיפשנו את היצרן דרך האינטרנט. מצאנו כל מיני יצרנים שמחזיקים מוצרים דומים. בהתחלה הזמנו דוגמאות של כדורי כוח ממספר יצרנים שונים, כדי להשוות את האיכות ביניהם ולקבל החלטה. בסה"כ הכדורים היו נחמדים מבחינת הרעיון, המחיר היה זול, אבל הם הרגישו לנו יותר כצעצוע ולא כגאדג'ט וממש לא כמו המוצר האיכותי שרכשנו בחנות שארפר אימג' . לאחר מספר חודשים וחיפושים לא מעטים, הגענו לאתר אינטרנט של חברה מטייוואן שמתמחה בייצור כדורי כוח וגם רשמה עליהם מספר פטנטים. מיד הבאנו שזאת החברה שחיפשנו, אבל הבעיה שגם המחיר היה משמעותי גבוה יותר (ביחס למתחרים) מה שהרתיע אותנו קצת, עד שקיבלנו את הדוגמאות לידיים, מה שמיד גרם לנו להחליט שזה הגאדג'ט האולטימטיבי שחיפשנו - מוצר ספורט למקצוענים וגאדג'ט נחשק שבאמת עושה עבודה ומחזק את היד והחלטנו שלמרות המחיר הגבוה אנחנו הולכים על זה. הזמנו 500 יחידות ושהמוצר הגיע לארץ, התגובות היו בהחלט נלהבות אבל המחיר הרתיע את הלקוחות ואנחנו נתקענו עם מלאי גדול ממוצר יקר שכולם מתלהבים אבל לא מוכנים לקנות ופה התחילה העבודה השיווקית כדי למכור את המוצר שאנחנו כל כך האמנו והתלהבנו ממנו ובשבילנו זה היה אתגר להכניס את המוצר לתודעה של הצרכנים. השתתפנו בתערוכות, פנינו לעיתונאים כדי שיסקרו את המוצר, עשינו שיתופי פעולה וכל מה שאפשר כדי לחשוף את המוצר לקהל ולעורר מודעות לכדור כוח.

מאי 2000 - יבוא Time Macine

יולי 2000 - יבוא עט חיישן

דצמבר 2000 - יבוא גלובוס מרחף עם תאורת ניאון כחולה

בהמשך הבאנו עוד המון מוצרים מדליקים...

באמצע שנת 2001 החלטנו לחדש את האתר והתחלנו לעבוד על אפיון ועיצוב חדש ועשינו מספר סקיצות:

ינואר 2002 - האתר החדש עלה לאוויר:

פברואר 2003 - מעבר למקום חדש

בפברואר 2003 העברנו את כל פעילות העסק (משרדים + מחסן) מבת ים לרמת גן בכתובת בן גוריון 8 (קומה 4) ששם הקמנו גם חדר תצוגה על מנת שתוכלו להגיע אלינו ולהתרשם / לשחק בגאדג'טים השונים ולהתלהב ביחד איתנו מכל החידושים:

ינואר 2007 - פתיחת חנות ואתר גאדג'טשופ

בתחילת ינואר 2007 החלטנו שהגיע זמן לפתוח חנות גדולה ורצינית שלקוחות יוכלו להגיע אלינו וליהנות מחווייה של גאדג'טים ומתנות שלא רואים בכל מקום ולהמשיך להיות המובילים בתחום הגאדג'טים בארץ. הדומיין gadgetshop.co.il נרכש על ידינו עוד בפברואר 2002 והחלטנו שאין יותר אידיאלי מ"גאדג'טשופ" לחנות גאדג'טים.